Längtar ni efter ett friktionsfritt affärssystem?
Cirkulerar er företagsverksamhet kring inköp & distribution av produkter eller tjänster? Lämnar er nuvarande lagerhantering mer att önska? Eller har ni helt enkelt nått en hanteringsbelastning som gör det oundvikligt att inte investera i ett smartare affärssystem?
Vi på InBiz arbetar med marknadens ledande affärssystem, Microsoft Dynamics 365 Business Central, där även den mest komplexa lagerhanteringen blir lättmanövrerad. En av de största fördelarna med att implementera Business Central som ert bärande affärssystem är att systemet är heltäckande. Med heltäckande så menar vi att man arbetar i samma system hela vägen från det att man lägger upp artikeln till dess att man bokat frakten och skickat fakturan till kunden, vilket innebär att man inte behöver hoppa mellan program och däreigenom kan kapa onödiga väntetider och manuella samt onödiga dubbelarbeten som ibland kan behövas göras när man har delar av verksamheten i oika system.
Business Central passar alla företag, oavsett om du har eget, extern lager eller kanske en kombination av dessa. Det finns även en rad av funktionaliteter som underlättar ett handelsföretags processer, blandannat en processöversikt som stödjer egna menyer för lagerpersonalen och lagerplock med handdatorer. Det ingår även automatiska fraktsedlar, tydliga lagerflöden som visar enskilda arbetsuppgifter, inköpsplanering samt djupgående analysverktyg över lagersaldon i lager och ner på lagerplatsnivå. Varför inte ta tillfället i akt och integrera webbshoppen med affärsystemet, så att inflödet av arbete till lagret sker löpande, så att även arbetet och utflödet från blir jämnare och enklare att styra. Läs mer om Dynamics 365 Business Central här